Afbeelding van Jeugdspeelpark, speeltoestel voor kinderen met beperking

Jeugdspeelpark, speeltoestel voor kinderen met beperking

Van oproep in de krant naar aanvraag voor speeltoestel
Enige tijd geleden werd in de media een oproep gedaan door de Stichting MBZ. Zij ondersteunen maatschappelijke doelen en er was ruimte om hiervoor steun aan te vragen. Als Stichting Jeugdspeelpark hebben wij daarom ook een aanvraag gedaan en we waren erg blij dat dit werd toegekend !

Op het Jeugdspeelpark in Hendrik Ido Ambacht hebben wij destijds een zand-watertafel geplaatst die ook toegankelijk was voor kinderen in een rolstoel. Echter, de ondergrond hiervan was al enige tijd een doorn in ons oog omdat het gras vaak een modderpoel werd en dus ook niet geschikt voor een rolstoel. Ook bij de mandschommel en glijbaan was dit het geval. Door de toekenning van de Stichting MBZ hebben we nu kunnen realiseren dat er een permanent dempende ondergrond is bij deze speeltoestellen zodat iedereen er gebruik van kan maken. Ook was het een wens om nog een speeltoestel te plaatsen voor kinderen met een beperking. Er is een paneel geplaatst met klankstaven wat ook erg geschikt is voor kinderen met een visuele handicap. Zonder bijdrage was dit niet gelukt. Daarom zijn we de Stichting MBZ ook zeer erkentelijk voor hun ondersteuning !