Hoog sensitieve Kimberly dreigt haar geliefde verzorgpony Safira te verliezen. Haar moeder zette daarom een crowdfundingsactie op. 2019

Moeder Charlotte is hier mee begonnen om het onafscheidelijke stel Kimberly en Safira bij elkaar te houden. Ze probeert het beste te doen voor haar kind.

Dochter Kimberly is altijd al een zorgenkindje geweest, ze was als prematuur kindje de eerste jaren constant ziek. Pittig.

Kimberly is hoog sensitief. ‘Ze heeft extra zorg nodig, is aanhankelijk, voelt het verdriet van mensen goed aan.’ Echt gelukkig (‘in de zevende hemel’) is het meisje bij haar verzorgpony’s.

Vier jaar geleden raakte Kimberly verslingerd aan pony’s. Sinds een jaar aan één specifieke: haar verzorgpony Safira. Als ze niet op school zit, dan is ze op de manege te vinden. Ze slaat geen dag over! Maar omdat Safira ‘een beetje ondeugende pony is’ en daarom niet zo prettig voor beginnende ruiters, gaat de manege een ander thuis voor haar zoeken.

Kimberly is sinds het bericht dat haar geliefde verzorgpony binnenkort weggaat gebroken. Ze slaapt slechts, heeft veel stress en hoofdpijn ervan. Heel verdrietig. Haar moeder wordt ondertussen ‘aangevreten door de pijn van haar dochter’.

Die gevoelens van machteloosheid dreven haar moeder tot deze oproep. Met het geld wil ze Safira kopen en de komende jaren onderhouden. ,,Over een paar jaar kunnen we het betalen, maar op dit moment niet. Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken, mezelf moed ingesproken en ik ben uit mijn hart gaan schrijven. Ik lieg niet, dit is wat het is. En dit is voor mijn dochter.”

Stichting Maatschappelijke Betrokkenheid Zwijndrechtse Waard | IJsselmeer 27 | 3332 CX Zwijndrecht | info@stichtingmbz.nl